2023. december 15., péntek

Történések

Isten ismét munkálkodott! Nemegyszer tapasztaltuk, hogy olyan helyzetek oldódtak meg spontán, amiknek a megoldódása már esélytelennek tűnt. Ma - vagyis mivel jócskán elmúlt éjfél, így már tegnap - ismét egy ilyen eset történt. Ugye 2019-ben adományt gyűjtöttek a számunkra (amit akkor sem akartam elfogadni és most sem, mert nem mások dolga megoldani a gondjainkat), hogy a házat fel tudjuk újíttatni, csak ugye az adományt lenyúlta a Máltai Szeretetszolgálat góréja (mint később kiderült, többektől sikkasztott, még a szolgálattól is és mivel mi is tagok voltunk, duplán volt undorító, hogy tőlünk is lopott). A csóka góréja viszont bepipult és utasította, hogy vegye le a számlájáról a pénzt és utalja a miénkre, mert minket illet, meg szégyent hoz a szolgálatra is. Kamuzott, hogy nekünk nincs számlánk és csak jót akart. Ugyan a zsetont levette a számlájáról (kiderült aztán, hogy lenyúlt belőle), mert kénytelen volt levenni, de továbbra sem a miénkre utalta, hanem a polgármester által nyitottra, szóval ő is részt vett a csalásban. Egy körmönfont módon megfogalmazott támogatásról szóló 'szerződéssel' (önkormányzati támogatásról amúgy szó sem volt, mivel civilek általi adomány és ahhoz sincs köze a polgármesternek, mivel a Szolgálat kezdeményezte a gyűjtést!) próbált hozzáférni a pénzhez, csak a fater levágta, hogy mi van és nem írta alá. Ügyvédhez került az ügy, meg a papír, de az korrupt volt és őket védte, így megállt az egész ügy. Egy darabig még próbálkozott a polgármester, de fater megmondta, hogy nem írja alá a papírt, aztán egyszercsak csend lett. A pénz azóta, azaz 4 éve ott vesztegelt azon a számlán. Röviden, tömören ezek az előzmények. Tegnap arra ébredtem, hogy fater ezer decibellel telefonál, mert alapból is hangosan beszél, de ha dühös, akkor méghangosabb és levágtam a mondataiból, hogy a polgármesterrel balhézik, meg a kivezetett kályhacső is szóbakerült, mondta neki, hogy tavaszig nem fogjuk leszedni, mert fűteni kell. Na, gondoltam fasza lesz, ha le kell szednünk és megint nem lesz fűtésem. Utólag mondta apám, hogy a polgármester nem szólt érte, csak annyit mondott, hogy a Katasztrófavédelemnek nem fog tetszeni. Fater állítólag mondta neki, hogy azért volt erre szükség, mert 4 éve ültek a pénzen, amit nekünk adományoztak az emberek és emiatt nem tudtuk megcsináltatni a kéményt (már megint a másra hárítás... ha nincs az adomány és nincsenek, akik magukévá teszik, akkor kire fogná, hogy évek alatt sem lett használható kéményünk?) A lényeg, hogy állítólag azért hívta fel apámat a polgármester, hogy vegyük fel a pénzt! Nem tudom mikről volt szó, mert ugye még aludtam a beszélgetés háromnegyede alatt. Állítólag mondta neki apám, hogy nem írja alá azt a papírt továbbra sem, mire azt mondta a polgármester, hogy ír egy olyat, ami megfelel apámnak. Érdekes ez a pálfordulás, meg az is, hogy 4 év csend után egyszercsak felkereste, hogy átadja az összeget, aminek amúgy nála semmi keresnivalója nem volt. Fater elment hozzá és állítólag megszületett egy olyan papír, ami nem tartalmaz hazugságokat, meg amin értelemszerűen ott van, hogy vállalja apám, hogy az összeget kizárólag a felújításra költi és hogy 8 napon belül megkapjuk a pénzt. Állítólag már tegnap átutalta a polgármester, szóval jövőhéten a számlánkon lesz. Úgy tűnt, hogy ebből az egészből nem lesz már semmi, mégis lett, bár én sosem fogadok el semmit, senkitől, mert nem mások dolga kihúzni bennünket a fekáliából, szóval kellemetlen. Fater már gyűjtögetett külön a házra is, szóval hozzá fogja tenni azt az összeget is, így a nyáron visszaköltözhetek elvileg az eredeti szobámba, mert lesz ott használható kémény, ki lesznek cserélve az ablakok és le lesz betonozva, meg parkettázva, a penész is el lesz tüntetve, továbbá az előszoba leszakadt mennyezete is javítva lesz és fateromnál is lesz ablakcsere. Rengeteg meló van még, de mindenre nyilván nem futja majd a keretből, szóval egyelőre ezek a tervek. Én persze már soha, semmit nem hiszek el, amíg nem látom/tapasztalom, mert nálunk mindig, minden csak terv, meg ígéret marad, de azért remélem, hogy ezúttal tényleg lépünk előre a felújításban!

Elvileg fa is lesz nemsokára. Máskor még a fűtési szezon előtt megrendelte apám, most valamiért nem és persze magyaráz, hogy lassan már nem tudja honnan szerezzen. 🙄 Eddig szégyenszemre a szomszéd adogatta, meg nekünk is van az egyik használaton kívüli ólban némi tüzelőnek való, valamint beáldozta a vadiúj tetőléceket 👏, de persze mostanra necces a dolog és engem kúrt le tegnap, hogy spóroljak, mert alig van, meg sok munka neki, mire összevágja. Nem is sok munka, tapasztaltam, mert én is mindig csinálom, ameddig a ketyegőm engedi (elektromos kézifűrésszel nem olyan megterhelő, neki meg a szíve is jó, szóval nem tudom mi sok neki). Behozott egy festékesvödörnyit, szóval saccperkábé' 20-25 darabot, aztán bejött 1-2 óra múlva és hüledezett, hogy "b@sz'ki, mi a fenét csinálsz?! eltüzelted majdnem az összeset?! ez estig kitartott volna!" Nézek rá értetlenül, hogy gyakorlatilag leb@sz, amiért rendesen fűtök, meg hogy hogyan gondolta, hogy estig elég lett volna az a mennyiség, hiszen vékony és száraz lécek, ergo rohadt gyorsan elégnek, mondtam is neki, meg azt is, hogy fázom, erre elkezdte, hogy nincs hideg (azt is elmagyaráztam ötvenszer, hogy ami neki már kellemes, vagy kifejezetten meleg hőmérséklet, az nekem még nem elég a szar vérkeringés miatt, de elvileg ezt is tudnia kéne), meg elkezdi, hogy 1 brikett + 2 léc felállásban kellett volna pakolnom. Méginkább lezsibbadt az agyam, mondtam is neki, hogy 1 brikett + 2 vékony léc aztán rohadtul hatékonyan fűtene... Elkezdi "ez van, spórolni kell!" Elküldtem a pokolba. Mondtam neki, hogy ja, azért, mert nem gondoskodtál elég tüzelőről (sem) még időben! Mondom tök fasza, hogy van már kályhám, de cseszhetem, ha nincs mit beletegyek, vagy legalábbis nem elég... Fú, rohadtul fel tudja cseszni az agyamat! 🤬 Most az van, hogy reggel, meg este gyújtok be 1-2 órára, így lehet spórolni, de mégsem fagyok be, mert ugyan lehűl a szoba, de már nem a fűtés előtti 8-10 °C-ra. Van egy elhalt meggyfánk és azt akarta kivágatni, de mondtam neki, hogy vizes fával nem fogunk sokra menni, viszont úgy volt, hogy csak januárban fog tudni fát rendelni, de úgy alakult, hogy mégis jut rá anyagilag, úgyhogy akart tegnap rendelni, csak állítólag szervízben van a fuvarozó autója, így várni kell, de már be van írva a rendelésünk, szóval remélhetőleg nemsokára hozza, addig már talán elég lesz az a tüzelő, ami van itthon. Nem irigylem, mert állítólag jól felgyűltek neki a rendelések, melózhat majd, mint a güzü, mire mindenkinek kifuvarozza a fát.

Szokásos állapotkövető rizsa:
Délután ólmos fáradtság kapott el, ki is dőltem kb. 2 órára és ébredéskor éreztem, hogy valami nem kerek, mert izzadtam, fájt a fejem és alig volt erőm. Szívügyileg sem voltam jól és kajálni sem tudtam, mert olyan hányingerem volt. Fater megint a cseh 2-t nézte, mert csesztetett, hogy egyek, mielőtt kihűl, holott elvileg már tudnia kéne, hogy ha azt mondom, hogy most nem tudok, azt nem poénból mondom. 🙄 Hiába fűtöttem rendesen (ekkor volt a lecseszése), fáztam, aztán visszafeküdtem pihenni és a hálózsákban egy idő után már nem fáztam, de a szar közérzet jóideig maradt, a keringésem is játszott, mert megint éreztem a hideg-meleg váltakozását itt-ott. Később már tudtam kajálni és minden téren jobban lettem, szóval valószínűleg csak a hidegfrontot éreztem, nem a kórság ügyködik. A neuropátiás fájdalom is megint megtalált, de mentségére szóljon, hogy most nem volt annyira durva, meg egy idő után elmúlt és bizsergések maradtak csak a bal arcfelemen, meg az orrom hegyén. Ez nem izgat és a fájdalom is csak akkor, ha már nagyon durva. A kezem viszont továbbra is gáz, szakad rajta a bőr, ahogy mozgatom az ujjaimat és nem lehet őket ökölbe húzni, mert olyan merev a bőr, meg a sebek miatt sem, mert fájnak. Használok krémet a Doki tanácsára, de csak egy ideig segít. Majd helyrejön valamikor. A lényeg, hogy nagy gond továbbra sincs és amióta tudok fűteni, egyszer sem bénult le a bal kezem. 👍

Ezen a héten megjött apám, meg a Gabi ajándéka is, szóval ez is rendben van. Nálunk a négylábúak is kapnak mindig, a macskák tőlem idén új labdákat fognak, mert a régieket valahogy úgy eltüntették, hogy nem találok egyet sem. 😁 A kutyák rágókát kapnak, mert szeretnek rágcsálni. Faterom is szokott nekik venni, de nem tudom tőle idén mit fognak kapni.

A Tesóm azóta sem tudott jelentkezni, ami aggaszt, meg persze nagyon hiányzik is.
Na, elteszem magam, amíg hagy aludni a macskabanda. Pár napja újra buliznak hajnalban. 😠

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése