2023. december 13., szerda

Sűrű volt az elmúlt 2 nap

Ugye megbeszélte a fater, hogy hétfőn, vagy kedden jön a Tomi, kifúrni a falat. Kérdeztem vasárnap, hogy tudja-e már, hogy másnap jön-e, vagy csak kedden és reggel jön-e, vagy mikor? Ő nem tudja... Mondom ez aztán a világos kommunikáció, miért nem kérdezed meg tőle? Azt mondja tökmindegy. Mondom nem az, mert vannak még előtte elvégezendő teendők és nem kapkodva kéne csinálni, szóval jó lenne tudni, hogy melyik nap jön, meg ha pl. másnap reggel, akkor még aznap elő lehetne készülni, hogy olajozottan menjen minden. El is kezdtem, gondolva arra, hogy esetleg másnap reggel jön és ne akkor kelljen kapkodni, de nem végeztem mindennel. Bekerült a kályha is a helyére vasárnap este. Másnap, azaz tegnapelőtt reggel arra ébredtem, hogy a fater ütögeti a fejemet, hogy keljek fel, mert mindjárt jön a Tomi, úgyhogy vigyem át a macskákat az ő szobájába, ne rémüljenek meg a fúrástól és ezt, meg azt csináljak meg gyorsan, mert neki még el kell rohannia. Morcos voltam, hogy akkor kellett kapkodnom, csak mert nem volt képes egyeztetni a Tomival. Elvégeztem villámtempóban, amiket még kellett, aztán vártam, majd jött a fater és mondta, hogy visszahozhatom magamhoz a bandát, mert máshogy lesz megoldva a dolog, nem lesz zaj. Kiderült, hogy nincs olyan marófeje a Tominak, amilyen kell. Lezsibbadtam. 🙄 Egyeztetés nuku arról is, hogy mikor jön és arról is, hogy milyen marófeje van. 👏 Hogy' lehet így megszervezni-megtervezni egy munkafolyamatot? A fater végig úgy beszélt, mint aki mindent tutira tud és minden klappolni fog, erre kiderült, hogy csak az ő fejében voltak sínen a dolgok. Olyan megoldás lett végül alkalmazva, ami nem járt rombolással és egyszerűbb is volt, mint a 60 cm vastag fal szétbarmolása. Slusszpoén, hogy az adott módszerrel már rég' meg lehetett volna oldani a fűtést, csak ugye akkor is garasoskodott, szóval feleslegesen fagytunk meg idáig. 👏 Fogni kell a pénzt nyilván, de ő sokszor arra sem akar áldozni, amire muszáj. Mivel több cső kellett ehhez a módszerhez, így nem akarta ezt választani, pedig volt róla szó korábban, de most végül mégis ezen a módon lett megoldva, mert ugye a falat nem tudta kifúrni a Tomi. Szerencse, hogy volt/van anyagi tartalék, mert kellettek még csövek, meg Ytong tégla, csak dühítő, hogy megint elment egy csomó pénz. Meg lehetett volna venni apránként is ezeket, még időben és akkor el is készültünk volna a fűtési szezonra, meg nem egyszerre ment volna ki sok pénz, de ugye ahogy fater fogalmazott, "nem tervezte ezeket a kiadásokat", magyarul eszében sem volt megoldani a fűtést. Lényeg, hogy megbeszéltük hétfőn reggel, hogy megveszi a plusz csöveket, meg az Ytongot, aztán majd mi Legózunk. Rendes volt a Tomi, mert adott ragasztót, így legalább azt nem kellett venni. Elment apám hétfőn délelőtt a cuccokért, de egy csomó ideig nem ért haza, aztán délután érkezett meg, b@szdmegezve, csurom vizesen és csurom vizes Ytongokkal. Kiderült, hogy egyrészt nem akarták kihozni a cuccokat (mindig kihozzák, de most az a Laci nevű csóka volt ott, akivel 'jóban' vagyunk, mert mindig zajong, autót bőget előttünk, stb. és fater egyszer rendőrt hívott rá, azóta orrol az öregre), szóval a pali sz0patta apámat azzal, hogy nem akarta kihozni az árut, de mivel kellettek, így kénytelen volt a bringán hazatolni őket, esőben, ráadásul már alapból is szarrá volt ázva az Ytong, úgy adták el. 👏 Szárazon viszonylag könnyen vágható, de vizesen állandóan beletapadt a fűrészlap. Az öreg már lekáromkodta a csillagokat az égről, bár mondtam neki, hogy kiszárítás után kéne kivágni a cső helyét, de ugye baromira konok, szóval vergődött tovább. 🙄 Frusztráltságában elkezdett alázni, de igyekeztem nem felvenni. Végül nagynehezen megszületett a cső helye, aztán felkerültek az Ytongok a sparheltre, hőálló fóliára, hogy száradjanak. Ment az ima, hogy reggelre kiszáradjanak és lehetőleg ne essen az eső másnap, hogy lehessen melózni. Pár óra múlva már látszott, hogy ki fognak száradni, mire kellenek, szóval végre valami pozitívumot is tapasztaltunk. Fater szokás szerint ide-oda rohangált hétfőn, én sem unatkoztam itthon, meg sem álltunk egész nap, úgyhogy estére lemerültek az akkuk, még én is reggelig aludtam, holott nem szokott sikerülni. Tegnap reggel elkezdtem az Ytongokat méretre vágni, addig fater elment a boltba. Bekerültek az Ytongok a helyükre, de akkor még nem volt ragasztó, azt csak este hozta a Tomi, szóval óvatosan kellett a csövekkel bánni. Fater kint állt a létrán, én meg bent a párkányon és fogtam a csövet, míg ő rögzített kint mindent, aztán idebent lettek összerakva a csövek. Ekkor már jócskán délután volt és még nem kajáltunk, annyira lefoglalt bennünket a sok tennivaló, meg fater ide-oda futkosott megint és ugyancsak nem lazsáltam én sem. Amíg fater elvolt valahol, reggeliztem olyan délután fél 3 körül 😁, aztán folyt. köv. Este hozta a Tomi a ragasztót, fixálva lettek az Ytongok és minden készenállt a fűtéshez. Fater megszólal: "akkor mára nincs több dolgom, ugye?" Mondom az ágyat távolabb kell húzni a kályhától. Azt mondja "azt majd akkor, ha be lesz gyújtva." B@szki... 🙄 5 éve vártam, hogy legyen nálam fűtés, az elmúlt hetekben is ezen ment a balhé, meg arról volt szó, hogy hétfőn, vagy kedden lesz, erre kedden, azaz tegnap este közli, hogy majd ma begyújthatok, mert nem hozott fát, aztán látva a nézésemet megkérdezi, hogy "vagy most szeretnél begyújtani?" Nem új heverő, hanem nyugágy fog nekem kelleni. 🙄 Kerített fát, így végül be tudtam gyújtani. Szürreális volt egy kis ideig, hogy van fűtés a szobámban. 😁 Jól működik a tákolmány és a kályha is jól fűt, persze idő kell, hogy átmelegedjenek a falak és a talaj, mert ki tudja hány éve nem volt fűtve a szoba, mivel állítólag az előző lakó is csak a konyhában fűtött. Eddig a hálózsákban is fáztam, de most éjjel már nem fáztam benne, pedig éjfél körül elfogyott a fa, így nem volt tovább fűtés. A macskák is jobban érzik magukat, többet aludtak a kellemesebb hőmérsékletben. Kevés megtakarítás maradt, de legalább maradt és a fűtés-ügy is rendeződött. 👍

A Raynaud szintet lépett. Legutóbb ugye a szívkoszorúeremre mászott rá, aztán stagnált a helyzet kb. 2 évig, de most megint romlás van, mert újabban sötétebben színeződnek a kezeim és lebénul a bal kezem, amikor lefagy. A jobb is nehezen mozog és alig érzékel olyankor, de a bal teljesen használhatatlan és teljesen érzéketlen, amíg 'ki nem olvad'. Ilyen eddig nem volt. Úgy vagyok vele, hogy szívás ugyan, de ez legalább nem veszélyes, mert nem valamelyik szervemet érinti. Azért jelezni fogom a Dokinak. Nehezen használom a kezeimet, mert fájnak a sebek, meg az ujjaim korlátozottan mozognak. Ez nem panasz, csupán a dokumentációs rizsa része. Egyéb gond továbbra sincs. 👍

Kicsi, de annak ellenére jól fűt:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése