2023. október 5., csütörtök

Megint idősebb lettem egy évvel

de nem érzékelem, továbbra is egy infantilis fazon vagyok. 😁 Van, aki keserű amiatt, hogy ismét nőtt egyel az évei száma, de én úgy vagyok ezzel, hogy örülhetek neki, ha azt veszem alapul, hogy születésemkor leírtak (állítólag egyedül anyám hitt abban, hogy élni fogok) és ha azt is alapul veszem, hogy hányszor húztak ki a dokik a 'csuklyás alak' karmai közül, szóval ajándék minden újabb év és ezért hálásnak kell lennem, mégha olyan is az életem, amilyen. Rajtam nem fog múlni az évek száma, továbbra is bele fogok adni anyait-apait, mert van kiért és ezért van miért. Hiányzik a Tesóm, mert egy ideje nem tudtunk beszélni, de remélem megvan és hogy nemsokára fog tudni jelentkezni. Amellett, hogy Ő motivál, a hitem sem egy elhanyagolható tényező, sőt. Ha Isten volt/van olyan kegyes, hogy életben tartott és tart, akkor az a minimum, hogy én is odateszem magam. 

Nem igazán szoktam kapni semmit (nem is várom el), de most kaptam egy hűtő-fűtő szerkezetet. Nyilván azért, mert már időszerű, mivel a házban kb. 5 °C-kal kevesebb van mindig, mint kint (télen nem, de nyilván akkor sincs meleg, mivel a fűtés csak a konyhában megoldott) és mivel kint is hűvös van, ezért idebent is. Nyáron majd jól jön a klíma funkciója, ősztől-tavaszig meg a fűtő, mert természetesen idén sem lesz kémény a szobám felett, mint ahogy arra mertem volna fogadni egy nagyobb összegben. Mindegy, megfagyni nem fogok már és ha eddig kihúztam a teleket, most már főleg ki fogom, mert némi meleget ad majd a szerkezet. Egész kellemes hőmérsékletet lehet vele elérni, bár még ugye nem a téli hideget kell leküzdenie, szóval majd kiderül milyen lesz akkor, de jelenleg hatásos. Persze nem fog egész nap menni, csak amikor nagyon kezdek fázni. Az ablaknál majd szigetelni kell, mert jelenleg szélmalomharcot vív a szerkezet, mivel ami meleget létrehoz, azt gyorsan lehűti a huzat, ami az ablaktól (is) jön be. Mire hidegebb lesz, már rég' meg lesz oldva ez a kérdés. Jól jön ez a cucc, mert a Raynaud már aktiválódott a lehűlés miatt, de még elég enyhe és hála a szerkezetnek, talán nem is fog úgy bedurvulni, mint eddig. A Dani 'fiam' megtréfált. Elkezdett a sarokban gubbasztani, meredt maga elé, hiába szólongattam, na mondom fasza, valami baja van. Gondoltam megfigyelem, aztán ha nem változik, este dokihoz vitetem. Egy idő után újra élénk volt, gondoltam király, mégsincs baja, majd egyszercsak megint ugyanazt láttam, hogy katatón állapotban gubbaszt a sarokban. Sem a nevére, sem a kajára nem reagált és elhúzódott, amikor meg akartam simogatni. Na mondom, valami mégsem kóser, szóval este irány a doki. Egyszercsak újra élénk lett, a kaját is elkezdte enni és szokott módon dorombolva jött a simogatásért. A barom fejem csak ekkorra vette észre a viselkedése és az új masina használata közti összefüggést. Nem hangos, de a ventillátornak nyilván van némi hangja és kiderült, hogy a macska fél tőle. 😁 Csak ő, a többieket nem érdekli. Amint lekapcsoltam a holmit, mindig akkor változott vissza a viselkedése a megszokottra és amint bekapcsoltam, jött a 'beteg macska' viselkedés, de mint mondtam, csak utólag ismertem fel. Megnyugtató, hogy nem beteg, viszont nyilván az sem jó, hogy fél a cucctól. Elvileg nemsokára kikerülnek a kennelbe (hideg- és szélvédett lesz, nyilván nem fagyasztom meg őket), aztán akkor használhatom a holmit, addig meg ha nagyon kell némi meleg, akkor arra az időre, amíg bekapcsolom, átmegy apámhoz a macska, hogy ne féljen. 

Ma is haladtunk az udvar rendezésével, kidobáltunk egy rakás lomot, meg szét kellett verni 2-3 rossz bútort, ami jól jött volna feszültséglevezetőnek, csak ugye a ketyegőm nem díjazza az erőkifejtést. Mindegy, amig tudtam, csináltam, aztán a többit apám befejezte. Szégyenletesen keveset tudtam segíteni. 😠 

Van egy barom szomszéd, már apám cimborája is panaszkodik rá, meg még egy másik szomszéd, mert ez a csóka nem foglalkozik a szabályokkal. Tavaly még este 9-kor fűkaszát zúgatott és szólt neki apám, hogy pihennénk, de neki állt feljebb és üvöltözött. Fater mondta neki, hogy ha nem fejezi be, rendőrt hív. Persze pattogott és folytatta tovább a zajongást, mire apám beváltotta az ígéretét. Kijött a rendőr és vele szemben is agresszív volt a pali, meg közölte, hogy "aki kitalálta ezeket a szabályokat, az dugja fel magának őket!" Megbüntette a rendőr, amire mégpipább lett, de legalább elhúzott haza. Mindig zajong és hétvégén is, olyan időpontokban is, amikor már nem lehetne. Azt hittem már nem tudja felülmúlni magát, de tegnap totál kiakadt a parasztságmérő, amikor is este ½ 9-kor elkezdte a kocsija motorját bőgetni az ablakunk alatt (mert pechünkre velünk szemben vett meg egy területet). Faterom cimborája meg pont annak a szomszédjában lakik, így ő is mindig élvezheti a zajongást. Mondom apámnak, hogy a Laci fogadjunk megint beragadt az utánfutóval (egyszer becsúszott az árokba, akkor is este bőgette a kocsit, persze kihúzni nem tudta a megpakolt utánfutót). Kinéztem és lezsibbadtam a látványtól. Ez a balfék homokot hozott az utánfutón, hogy betemesse az árkot (!), hogy tudjon ott a kocsival közlekedni. Nyilván azt a szabályt is feldughatják az illetékesek szerinte, hogy az árok is már közterület, szóval nincs joga önkényesen betemetni, mert neki úgy tetszik. Tőlünk egy 80×80-as területet is megtagadtak (amire a külső kémény került volna), mondván közterület, hiába van a házunk előtt, szóval biztosan meg fogják dicsérni, hogy betemeti az árkot. 😆🙄 Először még nem szóltunk, csak megjegyeztük egymás közt a faterommal, hogy ekkora suttyót ritkán látni. Volt itt vele egy másik fazon is, akinek szintén jár a keksz, amiért asszisztált az esti zajongáshoz. Elhúztak, aztán röhögve mondtam, hogy remélem nem jönnek vissza, mert ugyan bunkó a főkolompos, de nem gondoltam, hogy übereli a dolgot. Nemsokkal később visszajöttek, a forgatókönyv ugyanaz volt; motorbőgetés, majd valami fémes csapkodás, újabb adag homok leszórása. Már fateromnak is lilult a feje, de még mindig visszafogta magát. Én persze nem voltam erre képes, miután pillanatok alatt tud eldurranni az agyam és olyankor csak a düh irányít. Szóltam nekik, hogy mekkora bunkók, épeszű ember nem este áll neki zajongani, amikor mindenki pihen, netán alszik is már, úgyhogy tolják el a bringát, amíg én szólok és nem a rendőr. Ahogy az várható volt, elengedték a fülük mellett, mégcsak rám sem néztek és folytatták, de 1-2 perc múlva elhúztak. Öcsém, harmadszor is visszajöttek! Újra autómotor bőgetés, fémes csapkodás. Na, mondom ehhez tényleg pofa kell! Faterom is feltépte az ablakot, aztán pillanatokkal később a cimborája is a sajátját és ők is elhajtották a duót, bár apám sem volt alpári, csak határozott és persze marhára dühös. Amikor kiszóltak nekik, mégcsak oda sem fordultak sem a Géza felé, sem apám felé, teljesen leszarták azt is, hogy ők is szóltak. Fater emlékeztette a Lacit a tavalyi esetre és hogy most is ki fogja hívni a rendőrséget, ha nem fejezi be a zajongást. Ezután elhúztak és negyedszer már nem jöttek vissza, de ekkor már 10 óra volt. Az ilyennek valami tanyán volna a helye, ahol jópár méteres körzetben nincs szomszéd és nem megy mások agyára, ha már képtelen a szabályokhoz alkalmazkodni. Ezt a fazont leszámítva amúgy normális a szomszédság, mákunk van.

A szerkezet:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése