2023. május 3., szerda

Visszaestem

Gyanús volt, de optimista lévén a frontokra fogtam. Mostanra kiderült, hogy a kórság ügyködött, mert mindennapossá váltak a jellegzetes tünetek. Nincs okom panaszra, mert hosszú hónapokig, talán egy évig is remisszióban volt a mocsok és ez ajándék volt, mivel 2-3 hónapnál tovább nem nagyon szokott békénhagyni. Mondjuk megérdemeltem a kegyelmét, miután előtte kishíján kinyírt. Nem tudom, hogy ebből a körből mikor mászom ki, de ha nem fog nagyon megkínozni, hogy durvábbakat ne is említsek, akkor már boldog leszek.

Dokumentációs rizsa az állapotkövetéshez:
- Kb. 2-3 hónapja tart az ízületi gyulladás, ehhez mérten reggelente be kell mozgatni a rosszalkodó részeket, hogy egyáltalán az ágyból ki tudjak mászni.
- Egyelőre még tudok enni, de kb. 1-1,5 hete már visszaesett az étvágyam és a hányinger, meg a hasfájás sem könnyíti meg a dolgomat kajálás terén. Ilyenkor nem megy az evés, de amikor elmúlnak, még tudok enni. Az íz- és szagérzékelésem még normális. Megint itt van az is, hogy kajálás után esetenként egyből mennem kell a porcelánra.
- Néhány napja erős verejtékezés talál meg zömmel este, de random is lever a víz időnként és nagyon melegem is van közben (a szobámban 15 °C van, szóval nem a hőmérséklet okozza).
- Kb. egy hete szédelgek és néha ájulás kerülget.
- Egy ideje befigyel a szívtájéki diszkomfortérzet, esetenként karszorongatással és jönnek időnként az adrenalinfröccsök is, de nem vészes a helyzet. Egyelőre nincsenek hajmeresztő ritmuszavarok és ugyan a pulzusom egyből elszalad a legkisebb terhelésre is, de egyelőre vissza tud lassulni magától.
- Még nem váltottam mormota üzemmódba, de már el-elkap az ólmos fáradtság nappal is.
- Délutánonként jön a rosszullét és le kell feküdnöm, bár még nem vészes a mértéke.
- Megint itt van időnként az az érzet, mintha megcsavarnák az agyamat és mintha a szemeimet valami húzná be az agyamba.
- Jönnek a görcsrohamok is, bár még azok sem durvák.
- Még nem vagyok teljesen legyengülve, de már el-elkap a gyengeség. Reggelente még nem esik nehezemre kiszállni az ágyból (mármint erő terén) és nappal sem fekszem egyfolytában, de már le kell pihennem időnként, délután mindig, mert jön a rossz közérzet.
- Még nem vagyok Darth Vader, de néha már fújtatok egy kicsit
- A keringésem is játszadozik; egyszer forró lesz a kezem, aztán jéghidegre hűl és ezzel arányosan én magam is hol megsülök, hol megfagyok a takaró alatt is.
- Megint remeg a kezem, úgyhogy a rajzolást egy időre újra félre kell tennem. Nemcsak ezért, hanem mert beleszédülök, ahogy néznem kell (de ez kb. mindenre igaz mostanság).
- A vérnyomásom gyakrabban felmászik mostanság.

Ennyit sikerült kapásból összeszedni. Most is az ágyban fekszem egy rosszullét alatt, várom, hogy elmúljon. Bár, meglehet, hogy roham készülődik, mert kezdem érezni a jeleit. Az imént ettem egy kevés zöldborsólevest, majd eszem még, ha jobban leszek. Nagy kedvencem. 😋
A sors akarta, hogy le kelljen mondanom a terápiát, bár szeptemberben is úgy voltam ott, hogy voltak rosszullétek, de sikerült végigvinni, mert pont úgy jött ki mindig a lépés, hogy a durvábbak már a foglalkozások után, vagy hétvégén jöttek rám. Ha foglalkozás közben jött, azokat valahogy át tudtam vészelni lefekvés nélkül. Mindegy, majd megyek, amikor újra jól leszek és addigra talán apám is lekattan a forgalomeltereléses elméletéről, aztán felvisz. Most az a dolgom, hogy kitartsak és ne csak azt tegyem, hanem a javulásra is koncentráljak. Nem mondom, hogy nem aggódom, tekintve a legutóbbi ostromot, de szokott módon optimista vagyok és hiszem, hogy nem lesz túl durva ez a kör.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése