2015. szeptember 24., csütörtök

Hidegzuhany

Tegnap beléptem annak a kórságnak az előszobájába, amivel fenyegetve vagyok. Úgy hívják, hogy mini stroke. Ez rázza a vészcsengőt, hogy jönni fog egyszer a stroke. Ez a 'lightos verzió' nem rombol akkorát, mert néhány óra alatt megszűnnek a tünetek és ez így is történt, már jól vagyok, de még mindig szédelgek. Ez már csak a vérnyomásom miatt lehet, legalábbis remélem. 23 éves vagyok, nem 73... Mondta a doki, hogy zömmel valóban idősebbeknél fordul elő, de olyan fiataloknál is megtörténhet, akiknek magas a vérnyomásuk, vagy a koleszterinszintjük, szívbetegek, vagy érrendszeri betegségük van. Nálam a magas koleszterin kivételével mind játszik. Én naivan azt mondtam, hogy ez még nem olyan veszélyes, mint a 'nagy', de közölte a doki, hogy az, ugyanis ez melegíti elő a terepet egy 'nagy' strokenak, ami meg is ölhet, vagy bénulttá tehet. Azt mondta, hogy a statisztikàk szerint a mini strokeon átesett embereknél nagyobb eséllyel következik be a stroke, meg ecsetelte a százalékokat, miszerint 50%-kal nagyobb az esély a szívinfarktusra és amitől majdnem leugrottam az ágyról, hogy majdnem 90% az esélye, hogy egy éven belül bekövetkezik ilyenkor a stroke, vagy az infarktus. Kapaszkodom a fennmaradó 10%-ba, hogy nem történik semmi, meg abba, hogy eddig sem történt, hiába a kis görcsök. Kiderült, hogy nem vagyok epilepsziás, aminek örülök. (De akkor vajon mit láttak az MRI-vel?) Állítólag ezek a keringési zavarok okozták az eddigi zavartságot és párpillanatnyi eszméletvesztéseket, meg a bambulást is. A dokik szerint mindegyik roham valami T.I.A. roham volt - nem emlékszem mi a teljes neve, csak ezt a rövidítést jegyeztem meg -, nem epilepsziához köthető. Ez egy sunyi kórság, senki nem gondolta, hogy ez áll a háttérben. Nagyon-nagyon szerencsés vagyok, hogy még nem kaptam strokeot, mert állítólag az első mini után pár hónappal már jön a nagy is. Nekem már régen megvannak ezek a tünetek, szóval mini strokeok sorozatában volt részem, de ezt senki nem tudta, mert nem okoz olyan károkat, mint a nagy. Zsibogok helyenként, meg tönkrement az érzékelés itt-ott, de mindig másra fogták. Nézem a jó oldalt: végtagom nem bénult le, beszélni is tudok, a légzésem sem állt le és még sorolhatnám. Nagyon-nagyon vigyáz rám a Jóisten! Talán most sem derül ki, hogy ez a baj, ha nem leszek rosszul. Iszonyatos szédülés - kettős látás - fejfájás talált meg, de nem gondoltam semmire, mivel a vérnyomásom még gyógyszerrel is az égbe mászik mostanában. Pihentem, de valami furcsa volt, nem úgy szédültem, mint máskor és olyat éreztem, mintha jeges, meg meleg vizet fecskendeztek volna a a koponyámba és az cirkulált volna felváltva egy területen. Gondolkodni sem tudtam, meg egyszerű szavak sem jutottak az eszembe. Zavaros volt az egész világ és zsibogott a bal alkarom, mozgatni akartam, de lassú volt. Szóltam a dokiknak és riadó lett. Csak félig fogtam fel a világot, az időt sem érzékeltem, állítólag kb. 20 perc után tisztultam ki, nagyjából. Áthoztak ebbe a kórházba a sürgősségire. Meg CT-ztek, de már eltűntek a nyomok. Ezért ilyen veszélyes, csak a tünetekből tudják, hogy mi van. Szerencsés esetben a felvételen is látják, de tököltek, csomót vártam a folyosón. Otthagytak az ágyon, néha jött valaki, hogy vért vegyen, meg vérnyomást mérjen, kaptam gyógyszereket, a neurológus is ott a folyosón vizsgált meg és ennyi. Órakig ott díszelegtem az ágyon, persze hogy elmúltak a jelek. Állítólag egynapon belül megszűnnek, viszont egy nap több görcs is jelentkezhet. Vettem észre. Erre hitték azt korábban, hogy epilepszia. A kezelés véralvadásgátlóval és vérnyomáscsökkentővel történik, én ugyanezeket kaptam eddig is, hogy megelőzzük, mégis befigyelt a kistesó. Mi lesz legközelebb, a nagybácsi terít le? Nem vagyok fosós, de most kicsit benne van a zabszem abban a bizonyos testnyílásomban, mert nem akarok megbénulni, megnémulni, esetleg megmakkanni. Mennék már haza, 1.-je óta nem voltam otthon, sok lesz már. Nem érzem, hogy bánkódnom kéne, ez van és el kell fogadni. Meg vagyok csak lepve és még fel sem fogtam igazán a történteket sem, meg azt sem, hogy mi jöhet még.

2 megjegyzés:

  1. Kedves A.!
    Jaj Istenem borzasztó ami történt. Jobbulást kívánok Neked! Nagyon vigyázz Magadra! Sok erőt, hitet, kitartást és szeretetet küldök. Rám mindenben számíthatsz! Nagyon szeretlek! Ölel E.

    VálaszTörlés
  2. Kedves E.!

    Koszonom! Szerencsere jol vagyok mar, csak ez a szedules megy az agyamra. Nagyon aranyos vagy! Te is megtalalsz, tudod. :-* Ne felj, megleszek. Te is vigyazz Magadra, mert szuksegem van rad nekem is. :-P

    VálaszTörlés