2016. július 22., péntek

Tegnap megkaptam

a vért. Előtte mindig alá kell írni egy beleegyező nyilatkozatot és van előtte vérnyomás-, pulzus-, lázmérés is, kell vizeletet is adni és levesznek 2 cső vért. 3 zacsival nyomtak belém, szóval rendesen fogytán lehetett a készletem. Mikor mind befolyt, utána is eljátszottuk a fenti ellenőrzéseket. A hőmérőzésen megbuktam, de mondták, hogy kis hőemelkedés belefér, ha elmúlik nincs baj. Figyeltek. Elmúlt, miközben szokásosan még 2 órát vesztegeltem az ágyban, azt is még sűrű ellenőrizgetések mellett. Még figyelnem kell a vizeletre, meg egyebekre egy ideig és ha gáz van, jelezni. Majd még kell egy vérképet csináltatni, hogy minden oké-e. Legalább már lesz miből lecsapolni. :-D Azzal a 72-es hemoglobinnal durva volt a vérvétel, meg már a létezés is. Már néztek labort, de azt mondták, hogy 1-2 héttel a trafó után is megmutatkozhat, ha baj van. Emiatt kell figyelnem a vizeletet is (leadtam az elsőt a trafó után, ahogy szokás, de még figyelni kell), meg egyéb tüneteket, amik szokatlanok. Elvileg ma hazamehettem volna, mert ha nincs gond a trafó után, akkor másnap elengednek, de szarul vagyok és nem akartak elengedni. Hajnalban arra keltem, hogy erős hányingerem van, meg nem jó az egész közérzetem, hőemelkedésem volt. Megnéztem az időt, 4 óra körül járt. Na, mondom 6-kor úgyis riadót fújnak, kibírom. Próbáltam visszaaludni, de sehogy nem volt jó. Csengettem. Nagynehezen jött egy ápoló, szóltam, hogy mi a gond. Hozott hánytálat, meg gyógyszert a hányingerre és a hőemelkedésre is, hogy ne legyen láz, mert aztán mindig makacsul ostromol. Nem használtam a tálat, de az inger masszívan kitartott, sőt, fokozódott. 6-kor jöttek, szóltam, hogy rosszabb. Vénásan kezdtek hányáscsillapítót adagolni, az már valamennyit használt, de nem múlt el sokáig a hányinger. Azóta egyszer-kétszer elmúlt, de a nap nagyrészében végigkísért hol gyengébben, hol erősen. A hőemelkedés is elmúlt, de kiszámíthatatlan, napi több alkalommal visszatér, csoda, hogy ma csak 3× volt. A vérnyomásom is szarakodik, magas megint, de nappal ingadozott, szédelgek. Most estére megint rosszabbul vagyok. Fél 8-kor volt a reggeli kisvizit, mondták, hogy valószínűleg még várat magára a hazamenetel. Délelőtt ez megerősítést nyert a nagyviziten. A vesémet is kezelgetni kell, ha nem javul, azt mondták nefrológiára kerülök és az majd megint ki tudja meddig tart, míg javul, szóval nagyon remélem, hogy nem romlik tovább! A vesefunkcióra azt mondta kedden a doki, hogy még nem vészes, otthon is kezelhető lesz, de mostanra rosszabb. Ma bejött az apám, persze megint hozott 'jó' hírt. Kijött a villanyszámla, 30.000 ft tartozást hagyott az előttünk lakó, amit most rajtunk akarnak behajtani. Egy hónapja lakunk a házban, kijött nekünk az első csekk, azt be is fizette apám. Mi nem tartozunk, de mivel ott az a 30 rudi, rendezni kell, mert kikapcsolják a villanyt. Ki fogja kifizetni? Apám azt mondta, ő nem. Aki tartozik, az valószínűleg szintén nem. Fasza. Apám azt mondta meg lesz oldva, de már 26.-án kikapcsolják a papír szerint. Más hanyagsága miatt szívunk. Ááá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése