2014. november 4., kedd

Tényleg úgy van

hogy ember tervez, Isten végez. Úgy volt, hogy ma reggel lemegyek az orvoshoz, azután pedig találkozóm lett volna, csak beütött a baj. A kutyámon nem vettem észre semmi intő jelet, szokott hányni, mert folyton lenyel szőrpamacsokat és máskor is van olyan, hogy nem kíván enni, főleg amikor tüzel. Ma reggel hányt, gondoltam a szokásos pamacsoktól szabadul meg, csak aztán egyre sűrűbben tört rá, majd maga alá vizelt, pedig szobatiszta. Mondom irány az orvos, mert itt valami nem oké. Nem rendelt, 4-től van csak a rendelési idő, de a kutya addigra már a kínok kínját élte volna át - így is vergődött - és azt nem akartuk. Ekkor már véreset hányt, ment a hasa is (az is véres volt). 2 helyet felkerestünk, az egyiknél csak éjszakai sürgősségi ellátás volt, a másiknál meg már nem rendeltek, nem kicsit voltunk idegesek. Apám felment a Krisztiánékhoz, hogy tudnak-e állatorvost, aki rendel is, én addig itthon őrködtem. Szegény pajtás nagyon rossz bőrben volt/van. Már nem tudott ülni sem, csak úgy ha nekidőlt a falnak, vagy a lábamnak, ahogy guggoltam, meg a szemei váladékoztak. Simogattam és máskor ezerrel nyalja a kezemet, a farkát csóválja, néz rám. A tekintete ugyan a régi volt, de semmi farokcsóválás, meg nyalogatás. Hol rám nézett könyörgően, hol a földre és néha megpróbált lefeküdni, de olyankor mindig nyüszített, ebből sejtettem, hogy valami a gyomrával, vagy a beleivel lehet. Szinte 2 percenként ürített minden testnyílásából és a lábait is húzta. Jött az apám, hogy a Krisz elérte az állatorvosukat, mennek hozzá azonnal. Nekem maradnom kellett itthon, mert várjuk a főbérlőt. Arra számítottunk, hogy el fogják most altatni, szóval elköszöntem tőle. 13 éves korom óta velem van, igencsak szeretjük egymást. Megjött aztán apám kutya nélkül, amire a vér meghűlt bennem és már kérdezni akartam, hogy elaltatták, ugye? Mondta, hogy infúzióra tették, meg kap gyógyszert és este 7-kor lehet érte menni. Megörültem, hogy nem altatták el. Állítólag bélgyulladása van, valami fertőzést kaphatott el séta közben. Itthon is kell majd neki gyógyszert adni. A találkozót áttettük csütörtökre, a dokihoz meg holnap megyek, a legfontosabb most a kutya.

Update:
Este van, már itthon van a kutyám, de mondta apám, hogy holnap vissza kell vinni ellenőrzésre, meg kiveszik a lábából a tűt, hogyha úgy látják, hogy már nem kell infúzió. Mesélte, hogy mikor meglátta a kutya, majd' kiugrott az orvos kezéből, össze-vissza nyalta nyüszítve az arcát, meg csóválta a farkát ezerrel. Mikor hazaértek, nekem is nagyon megörült, a farkát csóválva odasietett hozzám - amit öröm volt nézni azok után, hogy délelőtt csak húzta a lábait. Állítólag mégsem vírusos gondja van, hanem valami fajtájára jellemző veszélyes betegsége. Imádkozom, hogy meggyógyuljon! Mondta apám, hogy azt mondta a doki, hogy még rosszul lehet, szóval ideges vagyok. Ehet egy keveset, de diétáztatni kell. Evett már pár falatot, ivott is, meg morgott és ugatott is, kezd a régi lenni. A Krisz vitte el apámat kocsival, hogy ne kelljen most vezetnie és mondta apám, hogy amikor már jöttek haza és beült a Krisz mellé a kutyával, akkor megnyalta a Krisztián kezét, mint aki tudta, hogy ő fuvarozta el őket a segítséget jelentő helyre. Okos és hálás! Már nem hány, nem nyöszörög, nem megy a hasa és más sem távozik, ez megnyugtató és az is, hogy jobb erőben van, evett-ivott. Apám levágatta a körmeit is. Nézett rám és el sem mozdult mellőlem, mióta hazakerült. Már alszik, remélem hogy éjjel sem lesz rosszul. Virrasztani fogok, hogy ha baj van, tudjak segítséget intézni Neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése